dilluns, 26 de maig del 2008

Perseguits per pensar diferent

Soc català, desde el dia que vaig nexier, probablement desde molt abans, potser ja desde que el meu avi va neixer a Borredà, entre Ripoll i Berga. Com el meu avi, les meves prioritats son la familia, la feina i l’educació dels fills. Ara La Generalitat em persegueix per pensar així. Això també li va passar al meu avi, el de Borredà, no el deixaven educar al seu fill com ell volia, en català, perqué era diferent. La meva diferencia no es la llengua, la meva diferencia és de ideologia, heretada del meu avi, amb ell també el van perseguir per pensar diferent. A casa hem fet sempre tot el que ha calgut per ser coherents amb la nostre forma de pensar. Per això portem els fills a una escola cristiana concertada, perque la nostra ideologia s´hi veu ben representada. Es una escola d’educació diferenciada, els nens hi van feliços, i els eduquen com nosaltres volem. Això ara és ser diferent. Portar-los a aquesta escola ens costa molt esforç i s’acrifici, però ho fem contents. A més, aquest esforç personal estalvia diners a La Generalitat. Però ni la felicitat dels nostres fills, ni l’estalvi de diners importa. Amb la nova Llei d’Educació de Catalunya, La Generalitat està disposada a pagar per evitar que els meus fills pensin com nosaltres volem. Tan de bo algún dia, a Catalunya, deixin de perseguir la meva familia, pel sol fet de pensar diferent.

Jaume Clotet