dimecres, 11 de juny del 2008

¡¡¡ Què Guay la “Mani”!!!!


Això es que em va dir el meu fill el passat dilluns 09 de Juny per la tarda; quan tornàvem a casa després de la manifestació davant del Departament d’Educació. Jo em vaig quedar reflexiu i ell ho va notar, tot seguit va preguntar: ¿Pare, què passa?. En aquell moment el vaig mirar a la cara i li pregunto: ¿Si, tu estiguessis dins d’un cotxe perquè tens una reunió, o has d'anar a treballar, o només ganes de arribar a casa desprès de treballar; i no poguessis circular perquè han “tallat” la Via Augusta i desprès Diagonal. Com estaries, content o trist?. Ell va contestar: trist pare, trits i empipat.

Doncs si fill, es molt trist haver de sortir al carrer i molestar a la gent, per tal de reclamar el que és de calaix. Que l’Educació sigui Plural, ignorar el caràcter propi dels centres educatius. Pretendre imposar per la força el principi d’escolarització mixta. No respectar la llibertat d’ensenyament ni d’elecció de centres. Intervencionisme en l’admissió d’alumnes, etc..

Reflexioni Sr. Maragall, potser algunes escoles hauran de tancar per la manca de concert; potser desapareixerà la pluralitat en el centres educatius; potser el “comissari municipal” governarà i tindrà control en els centres privats i públics, eliminant qualsevol iniciativa professional, pedagògica, cultural o d'ideari. Però el que si que tinc molt clar, és que el Meus Fills, qui els hi donarà l’educació en valors, respecte, llibertat, etc... Serà com sempre el Seus Principals Educadors: la meva esposa i jo.

Josep ORIOL PALET I COMAS