dimecres, 17 de desembre del 2008

A qui s'escoltaran?


Qui exposarà i defensarà que la LEC mereix una clara millora en aspectes nuclears? Aspectes essencials que han de construir la nostra societat local i global, no només el sistema educatiu?

Quines persones i institucions es "mullaran" per defensar els drets i llibertats fonamentals (dels pares i dels nostres fills)?, pel nostre dret a la llibertat de triar?, per defensar la llibertat de les escoles a existir segons un ideari, un caràcter propi?

La llista s'ha vist dràsticament reduïda a 65 compareixents. Està clara que, malgrat la pressa que gasten, no tenen la barra de reduir a quatre o cinc els qui han de donar la seva opinió sobre el projecte de llei. S'ha quedat en 65, però segurament val la pena analitzar quines veus sentiran els senyors i senyores diputats i diputades, i quins plantejaments defensaran, quines visions de l'educació tenen (si és que en tenen) els qui el Parlament ha acordat convocar...

L'ordre en que estan posats és el del Diari Oficial del Parlament. També valdria la pena llegir la transcripció de la sessió de la comissió: un garbuix poc transparent. Es possible que el pragmatisme hagi d'anar per davant, per evitar que sigui farragós, però una primera lectura ens indica que ja està amanit en reunions no públiques. No era al Parlament on hi ha d'haver la màxima transparència?

Bé, la llista:

  • Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya
  • Associació d’Inspectors d’Ensenyament de Catalunya
  • Associació Catalana de Professionals dels Centres de Recursos Pedagògics, de l’Associació Catalana de Professionals dels Equips d’Assessorament Psicopedagògic i del Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius
  • Federació Catalana d’Associacions de Pares d’Alumnes d’Educació Especial i de la Federació Catalana Pro Persones amb Discapacitat Intel·lectual
  • Col·legi de Logopedes de Catalunya
  • Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya
  • Comissions Obreres de Catalunya
  • Confederació Cristiana d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Catalunya
  • Confederació de Centres Autònoms d’Ensenyament de Catalunya
  • Educar en Família
  • Federació Catalana de Centres d’Ensenyament
  • Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes d’Ensenyament Secundari de Catalunya
  • Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya
  • Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Escoles Lliures de Catalunya
  • Federació d’Ensenyament de la Unió General de Treballadors
  • Foment del Treball Nacional
  • PIMEC
  • Plataforma Ciutadana per una Escola Inclusiva a Catalunya
  • Unió Sindical Obrera de Catalunya
  • Associació Catalana de Dislèxia i Altres Dificultats Específiques
  • USTEC-STEs
  • Junta Central de Directors de Catalunya d’Ensenyament Primari i de la Junta Central de Directors de Catalunya d’Ensenya­ment Secundari
  • Alfons Formariz, expert en matèria educativa i formació d’adults
  • Miquel Martínez, exdirector de l’Institut de Ciències de l’Educació i expert en matèria educativa
  • osep Maria Terricabras i Nogueras, professor i filòsof, i expert en matèria educativa
  • Màrius Martínez, ponent de l’Avantprojecte de llei d’educació en el Consell Escolar de Catalunya i expert en matèria educativa,
  • Agrupació Escolar Catalana
  • Associació Catalana d’Empreses del Lleure, l’Educació i la Cultura
  • Associació Catalana de Municipis i Comarques
  • Associació de Joves Estudiants de Catalunya
  • Associació Professional de Serveis Educatius de Catalunya
  • Consell Nacional de la Joventut de Catalunya
  • Federació d’Ensenyament de Comissions Obreres de Catalunya
  • Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya
  • Federació de Municipis de Catalunya
  • Institut d’Estudis Catalans
  • Secretariat d’Escola Rural de Catalunya
  • Joaquim Prats Cuevas, president del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu
  • Jordi Sànchez i Picanyol, director de la Fundació Jaume Bofill
  • Josep Maria Rañé i Blasco, president del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya
  • Unió General de Treballadors de Catalunya
  • Acció per a la Millora de l’Ensenyament Secundari
  • Associació de Catedràtics d’Ensenyaments Secundaris de Catalunya
  • Axia, Associació de Directius de l’Educació Pública de Catalunya
  • Associació d’Estudiants Progressistes
  • Associació Catalana d’Universitats Públiques
  • Associació de Mestres Rosa Sensat
  • Estudiants en Acció
  • Federació Catalana de l’Esplai
  • Fundació Inform
  • Grup de Recerca en Educació i Treball, de la Universitat Autònoma de Barcelona
  • Lliga per la Laïcitat
  • Joan Manel del Pozo, expert en matèria educativa
  • Josep Maria Torres, expert en matèria educativa
  • Ramon Simon i Campà, expert en matèria educativa
  • Marina Tomàs, experta en matèria educativa
  • Escoles de Música d’Iniciativa Privada Associades de Catalunya
  • Fundació Eduard Soler
  • Fundació Pere Tarrés
  • Òmnium Cultural
  • Joaquim Arenas i Sampera, expert en immersió lingüística
  • Inger Enkvist, professora de peda­gogia de la Universitat de Lund
  • Francesc Riu i Rovira de Villar, expert en legislació educativa
  • Ferran Ruiz Tarragó, expert en tec­nologies de la informació i la comunicació
  • Federació d’Ensenyament de la Unió Sindical Obrera de Catalunya
Déu n'hi do!
El criteri sembla que ha estat incloure a tots aquells que van signar el Pacte Nacional. Si és així, majoritàriament diran que la llei no s'ajusta al Pacte, que ha mancat escoltar (no sentir, que no és el mateix), que els del tripa van a la seva, que és difícil governar un país amb lleis com aquesta, que els pares no estan contents amb la llei. Es el govern qui hauria de presentar la millor llei possible, acollint i reflectint els drets fonamentals.
I el primer i principal és que els pares som els que eduquem als nostres fills. A partir d'aquí, els drets dels altres.
Efectivament, pesats fins a dir prou. Però sembla que el que és obvi necessita d'aquesta insistència, perquè si no sembla que no existim.